Announcement

Collapse
No announcement yet.

15000+ användare igår

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jonas View Post

Jag skrev aldrig i Tornevalls forum, utan mest på de officiella Masterplan-forumet på Kanal5 där jag gjorde mig lite känd som Caroline Hannahs webmaster. Jag chattade lite på IRCn som jag är ganska säker på, drevs av Tornevall. Mitt Nick var för modligen "jonas" eller "jonasjonas" eftersom jag hade så bra fantasi.
    Jo, jag har faktiskt minne av att det faktiskt var så också. Det var mer eller mindre tack vare en "Mattsson" som gjorde att vi fick äran att fortsätta med Big Brother nästkommande år. I princip plockade vi upp uppdraget rakt av har jag för mig, från det dåvarande något större irc-nätet (M-IRC). Men exakt hur politiken var, minns jag faktiskt inte jättemycket av. Jag vet inte ens hur jag kunde bli delaktig i projekten, eftersom jag gick in i Big Brother (2003-ish?) som casual viewer

Måste kolla loggar snart igen tror jag
    -

Comment

Hur kommer själva identifieringen att gå till? Genom att kolla URL:en kan man ju filtrera ut en del kända Skräpsidor, men även mer pålitliga källor kan ju ibland sprida falska nyheter och då skulle det ju behövas en databas som uppdateras av slutanvändarna. I mitt exempel om artikeln om Höbalarna i en annan tråd här på forumet så var det inte bara typiska Clickbait-sidor som spred nyheten utan även lite mer trovärdiga källor som "Sundsvalls tidning".
      Ja, dels kommer det att detekteras på delar av urlen eller hela (om det specifikt är en artikel på en större plattform, så bör man kunna begräns det på /sitens/plats och artikelnummer. Är det en domän markerar man hela domänen som olämplig. Sen bör det nog finns både större och mindre grejer i innehållet som riskerar att ta ganska mycket plats om man lagrar precis allting som rapporteras in. Där kan man förmodligen kunna dra nytta av att man hashar texterna och letar efter likheter i hasherna.

Sen misstänker jag att man, beroende av hur stor frihet man ger till rapporteringarna, kanske måste se till att GDPR efterföljs - eller se till att data formas på ett sånt sätt att GDPR aldrig skall behöva bli en del av det här. Jag ser framför mig hur folk börjar rapportera in Facebook-profiler som är fake, eller kanske rent av politiskt färgade, nämligen...
      -

Comment

Originally posted by Tornevall View Post

Jo, den floppade rejält ansågs det. Medans forumen blomstrade för fullt. Jag förstod aldrig grejen med det och vad det var som ansågs som var fel egentligen.
        De gånger jag såg det vet jag att jag hängde upp mig på att det verkade lite rörigt och de tävlande verkade rätt råkiga. Synd samtidigt att det inte fick en andra chans för vissa program verkar kräva någon säsong på sig att hitta formen.
        Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

De gånger jag såg det vet jag att jag hängde upp mig på att det verkade lite rörigt och de tävlande verkade rätt råkiga. Synd samtidigt att det inte fick en andra chans för vissa program verkar kräva någon säsong på sig att hitta formen.
          Det roligaste för mig avar att jag blev så involverad med deltagarna. Jag gjorde som sagt Carolines hemsida, men jag hängde även med på några inspelningar och Studio-sändningar. Jag var med och arrangerade en fest på Sture Compagniet med Caroline. Jag umgicks även med en annan deltagare, Yeçim efter att hon blev utbytt. Höjdpunkter med henne var att vi drack shots med Iron Maiden(!!)
          Nowpinion.com

Comment

Det roligaste för mig avar att jag blev så involverad med deltagarna. Jag gjorde som sagt Carolines hemsida, men jag hängde även med på några inspelningar och Studio-sändningar. Jag var med och arrangerade en fest på Sture Compagniet med Caroline. Jag umgicks även med en annan deltagare, Yeçim efter att hon blev utbytt. Höjdpunkter med henne var att vi drack shots med Iron Maiden(!!)
            Var du med när alla samlades på ett och samma ställe också? - Där bland annat "pisces" (Minns inte vad han hette...! GAH!) gjorde intervju med Yesim? Jag var nämligen där med hela vårat "crew" också. Har ett rätt långt filmat avsnitt med hela det förloppet
            -

Comment

Var du med när alla samlades på ett och samma ställe också? - Där bland annat "pisces" (Minns inte vad han hette...! GAH!) gjorde intervju med Yesim? Jag var nämligen där med hela vårat "crew" också. Har ett rätt långt filmat avsnitt med hela det förloppet
              Ja faktiskt! Jag och eh.. "Prisse" eller "Prusse" Dubbel-GAH! var där i Hammarby sjöstad och hälsade på en eftermiddag. Vi följde sedan med på filminspelning där deltagarna fick klättra på klättervägg och sedan i nån skog i Nacka.
              Nowpinion.com

Comment

Det var verkligen inte dåligt. Då måste du allt saknat att det inte blev någon andra säsong.

Comment

Kan det ha varit något med fiskanknytning, då pisces betyder fisk på latin.

Comment

Kan det ha varit något med fiskanknytning, då pisces betyder fisk på latin.
                    Hmm, mycket bra fråga. Jag vet att hans alias var pisces, men jag minns knappt vad han hette på riktigt idag. Kan se om jag kan skaka fram en del av intervjun han gjorde med Yesim. Med lite tur är dom filerna inte förstörda än
                    -

Comment

Villeparisis Robin Calmegård hette han. Jag minns det efter att ha dragit fram en del av intervjun! Exklusivt klipp för Tornis, kommer här

-

Comment

Henne Yesim minns jag faktiskt. Tyckte hon verkade rätt stroppig.

Comment

Henne Yesim minns jag faktiskt. Tyckte hon verkade rätt stroppig.
                          Jag märkte inte så mycket själv, men jag tror att det förekom en del märkligheter efter säsongens slut

Av böckerna hon skrivit att döma (https://www.expressen.se/kultur/bock...ilgic--defekt/), så är det nog inte omöjligt att hon har haft en del besvärligheter också. Men det verkar inte vara det lättaste att hitta dom böckerna i dag.
                          -

Comment

Med rätt stavning dök den faktiskt upp på Bokus, fast slutsåld

https://www.bokus.com/bok/9789186021375/defekt/
                            -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X