Announcement

Collapse
No announcement yet.

15000+ användare igår

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Villeparisis
    replied
    Originally posted by Tornevall View Post

Sant, men jag tror att hennes böcker var skrivna som en trilogi, så det borde vara de hon har gjort. Om hon inte gjort nåt mer efter det som vi inte känner till. Jag ska försöka ta mig till vårat bibliotek också vid tillfälle. Men jag gissar att det inte alls är lika breddat som Stockholms bibliotek är. Tyvärr
    Är en krisbransch detta med bibliotek. Ett antal filialer har lagts ned här och fler är på gång.

Leave a comment:

• Tornevall
    replied
    Originally posted by Villeparisis View Post

Däremot så hade du rätt i att det vaerkar uppenbarligen inte varit någon bok med större spridning. På hela Stockholm stadsbiliotek + alla filialer fanns det enbart tre ex. Inte mycket för en relativt ny svensk bok.
    Sant, men jag tror att hennes böcker var skrivna som en trilogi, så det borde vara de hon har gjort. Om hon inte gjort nåt mer efter det som vi inte känner till. Jag ska försöka ta mig till vårat bibliotek också vid tillfälle. Men jag gissar att det inte alls är lika breddat som Stockholms bibliotek är. Tyvärr

Leave a comment:

• Villeparisis
    replied

Just det! Väldigt bra tänkt. Kanske dags att göra ett återbesök dit snart. Nu när man kan igen
    Däremot så hade du rätt i att det vaerkar uppenbarligen inte varit någon bok med större spridning. På hela Stockholm stadsbiliotek + alla filialer fanns det enbart tre ex. Inte mycket för en relativt ny svensk bok.

Leave a comment:

• Tornevall
    replied

Finns faktiskt några få ex. på biblioteket , så definitivt något jag skall låna nästa gång jag skall dit.
    Just det! Väldigt bra tänkt. Kanske dags att göra ett återbesök dit snart. Nu när man kan igen

Leave a comment:

• Villeparisis
    replied
    Med rätt stavning dök den faktiskt upp på Bokus, fast slutsåld

https://www.bokus.com/bok/9789186021375/defekt/
    Finns faktiskt några få ex. på biblioteket , så definitivt något jag skall låna nästa gång jag skall dit.

Leave a comment:

• Tornevall
    replied
    Med rätt stavning dök den faktiskt upp på Bokus, fast slutsåld

https://www.bokus.com/bok/9789186021375/defekt/

Leave a comment:

• Tornevall
    replied
    Henne Yesim minns jag faktiskt. Tyckte hon verkade rätt stroppig.
    Jag märkte inte så mycket själv, men jag tror att det förekom en del märkligheter efter säsongens slut

Av böckerna hon skrivit att döma (https://www.expressen.se/kultur/bock...ilgic--defekt/), så är det nog inte omöjligt att hon har haft en del besvärligheter också. Men det verkar inte vara det lättaste att hitta dom böckerna i dag.

Leave a comment:

• Villeparisis
    replied
    Henne Yesim minns jag faktiskt. Tyckte hon verkade rätt stroppig.

Leave a comment:

• Tornevall
    replied
    Villeparisis Robin Calmegård hette han. Jag minns det efter att ha dragit fram en del av intervjun! Exklusivt klipp för Tornis, kommer här

Leave a comment:

• Tornevall
    replied

Kan det ha varit något med fiskanknytning, då pisces betyder fisk på latin.
    Hmm, mycket bra fråga. Jag vet att hans alias var pisces, men jag minns knappt vad han hette på riktigt idag. Kan se om jag kan skaka fram en del av intervjun han gjorde med Yesim. Med lite tur är dom filerna inte förstörda än

Leave a comment:

• Villeparisis
    replied

Var du med när alla samlades på ett och samma ställe också? - Där bland annat "pisces" (Minns inte vad han hette...! GAH!) gjorde intervju med Yesim? Jag var nämligen där med hela vårat "crew" också. Har ett rätt långt filmat avsnitt med hela det förloppet
    Kan det ha varit något med fiskanknytning, då pisces betyder fisk på latin.

Leave a comment:

• Villeparisis
    replied
    Originally posted by jonas View Post

Det roligaste för mig avar att jag blev så involverad med deltagarna. Jag gjorde som sagt Carolines hemsida, men jag hängde även med på några inspelningar och Studio-sändningar. Jag var med och arrangerade en fest på Sture Compagniet med Caroline. Jag umgicks även med en annan deltagare, Yeçim efter att hon blev utbytt. Höjdpunkter med henne var att vi drack shots med Iron Maiden(!!)
    Det var verkligen inte dåligt. Då måste du allt saknat att det inte blev någon andra säsong.

Leave a comment:

• jonas
    replied

Var du med när alla samlades på ett och samma ställe också? - Där bland annat "pisces" (Minns inte vad han hette...! GAH!) gjorde intervju med Yesim? Jag var nämligen där med hela vårat "crew" också. Har ett rätt långt filmat avsnitt med hela det förloppet
    Ja faktiskt! Jag och eh.. "Prisse" eller "Prusse" Dubbel-GAH! var där i Hammarby sjöstad och hälsade på en eftermiddag. Vi följde sedan med på filminspelning där deltagarna fick klättra på klättervägg och sedan i nån skog i Nacka.

Leave a comment:

• Tornevall
    replied
    Originally posted by jonas View Post

Det roligaste för mig avar att jag blev så involverad med deltagarna. Jag gjorde som sagt Carolines hemsida, men jag hängde även med på några inspelningar och Studio-sändningar. Jag var med och arrangerade en fest på Sture Compagniet med Caroline. Jag umgicks även med en annan deltagare, Yeçim efter att hon blev utbytt. Höjdpunkter med henne var att vi drack shots med Iron Maiden(!!)

Leave a comment:

• jonas
    replied

De gånger jag såg det vet jag att jag hängde upp mig på att det verkade lite rörigt och de tävlande verkade rätt råkiga. Synd samtidigt att det inte fick en andra chans för vissa program verkar kräva någon säsong på sig att hitta formen.

Leave a comment:

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X