Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytt av databas.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flytt av databas.

Vid ett par tillfällen har jag märkt att forumet är svårt att nå. Jag vet inte varför, men CPU och minne spinner upp utav satan ibland och plötsligt går det inte att se särskilt mycket. Därför beslöt jag mig alldeles nyligen för att flytta databasen till en annan server så att forum och databaser ligger separerade. Om det är den lokala databasen som ställer till det av olika orsaker så kommer de här mjukvarorna inte längre hamna i konflikt med varandra.

Säg gärna till om ni fortsatt märker av såna här tendenser
    -

Originally posted by Tornevall View Post
    Vid ett par tillfällen har jag märkt att forumet är svårt att nå. Jag vet inte varför, men CPU och minne spinner upp utav satan ibland och plötsligt går det inte att se särskilt mycket. Därför beslöt jag mig alldeles nyligen för att flytta databasen till en annan server så att forum och databaser ligger separerade. Om det är den lokala databasen som ställer till det av olika orsaker så kommer de här mjukvarorna inte längre hamna i konflikt med varandra.

Säg gärna till om ni fortsatt märker av såna här tendenser
    Tekniken begriper jag mig så klart inte på men lovara säga till när det segar sig.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

Tekniken begriper jag mig så klart inte på men lovara säga till när det segar sig.
      Kanon! Sen flytten gjordes har jag själv inte upplevt fler hängningar åtminstone. Det känns riktigt bra
      -

Comment

Originally posted by Tornevall View Post

Kanon! Sen flytten gjordes har jag själv inte upplevt fler hängningar åtminstone. Det känns riktigt bra
        Senaste dagarna har det varit perfekt flyt för mig också.
        Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
        X