Announcement

Collapse
No announcement yet.

Länge leve parkeringsvakterna!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Länge leve parkeringsvakterna!

Originally posted by Klossan View Post
    Alla miljonprogramsområden ska man i största möjliga mån undvika. Om man inte lever på 60 eller 70-talet. Fixa dig en annan lägenhet. Jag lovar att det kommer att accelerera som det gjort här. Skitsnygga och välplanerade lägenheter till ingen nytta..så tänker jag lite surt.
    Usch då.

Hittills har det snarare varit tvärtom. De första 10 åren var området känt som Uppsalas slumområde nr 1. Sen har slumstämpeln flyttats när det byggts andra områden och läget blev stabilare här.

Kvarteret som jag bor i är mycket bättre skött än de omkringligganda, HSB ägda, områdena.
    Det vore synd om eländet accelererar, jag trivs här annars.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      Usch då.

Hittills har det snarare varit tvärtom. De första 10 åren var området känt som Uppsalas slumområde nr 1. Sen har slumstämpeln flyttats när det byggts andra områden och läget blev stabilare här.

Kvarteret som jag bor i är mycket bättre skött än de omkringligganda, HSB ägda, områdena.
      Det vore synd om eländet accelererar, jag trivs här annars.

Jag kommer för att i all framtid hålla mig utanför allmännyttan. Dom desperatuthyr liksom.
      Det verkar som om du bor i ett sånt område som kommer att stiga i värde? Är det insats?
      Jag vet inget om Uppsala. Morsan bodde där för ca tio år sedan men jag komer inte ihåg vad gatan hette..nåt på H iaf...bostadsrätt.

Vi har ett sånt där sk gammalt slumområde i stan som numera är upprustat i minsta detalj. Och dyrt. Bara "köpelägenheter".
      Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
        Jag kommer för att i all framtid hålla mig utanför allmännyttan. Dom desperatuthyr liksom.
        Det verkar som om du bor i ett sånt område som kommer att stiga i värde? Är det insats?
        Jag vet inget om Uppsala. Morsan bodde där för ca tio år sedan men jag komer inte ihåg vad gatan hette..nåt på H iaf...bostadsrätt.

Vi har ett sånt där sk gammalt slumområde i stan som numera är upprustat i minsta detalj. Och dyrt. Bara "köpelägenheter".
        Det är en hyresrätt, relativt billig sådan t o m.
        Men det förekommer ingen desperatuthyrning här iaf. Senast jag pratade med VD:n för fastighetsbolaget så var det ca 2 års väntetid på att få hyra en lägenhet. Det är bra för oss som redan bor här.

Comment

Nu stinker det bränt gummi över hela kvarteret.

Det är ett typiskt dåligt tecken...

Comment

En liten uppföjning på detta:

En person greps bara någon dag efter att tråden skapades och sedan dess har inga fler bränder inträffat.

Parkeringen har varit nästan helt tom sedan dess. Det är iofs inte så konstigt, det lustiga är att alla tycks ha flyttat sin bil ca 10m till en intilliggande parkeringslänga. Tror de verkligen att galningarna inte skulle hitta bilarna där.
            ja ja, än så länge har de rätt.

Comment

Slut på friden igen. Idag såg det ut så här igen på vår parkering.
              Tur att man fortfarande hyr en garageplats.

Comment

Jag tycker du ska flytta gason
                Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

Originally posted by vimzet View Post
                  Jag tycker du ska flytta gason
                  Jo, egentligen skulle man kanske göra det. Men det mesta är så bra här annars.
                  Att flytta är desutom jättejobbigt, även om just nu vore ett bra tillfälle. Så här har det sett ut hemma hos mig hela veckan, jag håller på och bygger om min datorhörna och elektronikverkstad.

Comment

Du borde sadla om till inredningsarkitekt
                    Snyggt kluster
                    Glöm alla dina bekymmer, imorgon kommer det nya

Comment

Snyggt! Fasen, jag vill också inreda lite här ju!
                      -

Comment

Vänta bara, det är inte klart än.

Comment

En gammal tråd med lika aktuellt som tråkigt ämne.

Strax före klockan 2 i morse vaknade jag av det stank brandrök i sovrummet. Jag trodde först att någon apparat inne hos mig hade brunnit upp.
                          Men sen kom jag ihåg att fönstret stod på glänt och tittade ut istället. Där står "som vanligt" en bil och brinner. Efter ett par sekunder kommer en brandbil och börjar släcka.
                          Röken ligger tät så alla fönster och vädringsluckor får stängas och resten av natten tillbringas med röklukten.

Läste nyss att ytterligare två bilar och en moped eldats upp under natten på ett ganska litet område. Vilka dårar det finns.

Comment

Jag trodde först att det var Parkeringsvaktsbärsärk, det handlade om. Du började så bra med den beskrivningen nämligen. Men om parkeringsvakterna i ren frustration skulle börja elda bilar hade nog något varit ganska så fel
                            -

Comment

Hahaha, ja det vore något det.
                              Nu vet jag inte vem som håller på men en parkeringsvakt är det säkert inte.

Comment

Jäkla dumheter, om man är missnöjd över något måste det finnas bättre alternativ att framföra det på
                                "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
                                X