Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duke & Gason

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duke & Gason

Hade ni plirrat nåt med flash?

Ganska kul när man väl börjar fatta hur man ska göra
    -

Sv: Duke & Gason

Originally posted by TMM View Post
    Hade ni plirrat nåt med flash?

Ganska kul när man väl börjar fatta hur man ska göra
    En halvtimme sammanlagt ungefär när jag kollade på det där bubbelspelet som inte fungerade. Men jag har mycket lite koll på hur det fungerar.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      En halvtimme sammanlagt ungefär när jag kollade på det där bubbelspelet som inte fungerade. Men jag har mycket lite koll på hur det fungerar.
      Det enda jag verkligen kan med säkerhet är att hitta score-rader och klistra in den del som integrerar v3arcade-poängen.. TornisInfot är det första lyckade flashet jag gjort, men inget märkvärdigt. Fast det var kul när jag fick det att fungera

Nu ska det bara till lite häftiga animationer så har vi snart vårt egna spel också.. Hur många år tror du det behövs?
      -

Comment

Det enda jag verkligen kan med säkerhet är att hitta score-rader och klistra in den del som integrerar v3arcade-poängen.. TornisInfot är det första lyckade flashet jag gjort, men inget märkvärdigt. Fast det var kul när jag fick det att fungera

Nu ska det bara till lite häftiga animationer så har vi snart vårt egna spel också.. Hur många år tror du det behövs?
        Om du ska vänta på en snygg animation från mig så får du vänta lääääänge.
        -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
          Om du ska vänta på en snygg animation från mig så får du vänta lääääänge.
          Jag tänkte tvinga simsan att fixa en sån

Resten av spelet blir det värre med
          -

Comment

Jag har inte hållt på någonting med flash än men jag har tjuvkikat lite...
            Och det verkar jääkligt enkelt och smidigt.
            Mitt nästa lekprojekt nu när javascript-bästastespelet är i nevergonnabereleased-beta version tänkte jag göra i flash.. Jag har ganska stora planer på ett spel där som jag nog får skala ner lite...

Men det vore kul att få score-koden sedan så att man kanske kan lägga in det i arkaden?

När det gäller tid så tror jag inte alls det behöver ta lång tid för att lära sig göra spel i flash. Då menar jag iofs enkla webspel i klass med många som ligger i arkaden idag som må vara enkla men förbannat roliga ibland..

Till skillnad mot javascript som är lite som att programmera en miniräknare så går det fasen så mycket snabbare att få fram resultat i flash vad jag har förstått... och det blir just flashigt

Alltså det har ju inbyggt en massa stöd för grafiska funktioner som blir smutt att använda..

Jag hade väl tänkt dra igång den här helgen med det men det blir nog bara på nivån skissa ideer till spelet, ingen kodning för jag är så "#%"#% förkyld och skulle verkligen behöva kunna jobba kommande vecka så jag tänkte försöka jaga bort förkylningen med whiskey............ Och då är man nog inte i bäst form för att lära sig nya saker.. Eller jo, men det är en snäv kurva....

Men jag kan gärna dela med mig om jag kommer över något matnyttigt..
            Jag tycker iofs du borde öppna en avdelning för det som skall vara fritt för alla men att man måste registrera sig och man skall kunna se vilka som är det.. Isåfall delar jag gärna med mig av allt jag vet och kommer över.

Iofs tror jag väl intresset kanske är vääääldigt smått.. men, men..
            ________
            ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
              Men det vore kul att få score-koden sedan så att man kanske kan lägga in det i arkaden?
              Absolut. Att försöka hitta howto'n på supportsidan eller vbulletins web går, men det är ett jäkla helsike så

Viktigt i nedanstående kod är att gamename ändras till det "shortname" man lägger i databasens spellista. I början var det just det misstaget jag gjorde så att jag inte fick spelen att submitta överhuvudtaget.

Code:
              if (this.sessionstarted != 1) {
                  this.arcade = new LoadVars();
                  this.sessionvars = new LoadVars();
                  this.arcade.gamename = "dukegame1";
                  this.arcade.sessdo = "sessionstart";
                  this.arcade.sendAndLoad("arcade.php", sessionvars, "POST");
                  this.sessionstarted = 1;
              }

if (_root.gameover == 1) {
                  if ((this.askpermission != 1) && (this.sessionvars.connStatus == 1)) {
                      this.prequestvars = new LoadVars();
                      this.pranswer = new LoadVars();
                      this.prequestvars.gametime = this.sessionvars.gametime;
                      this.prequestvars.fakekey = this.sessionvars.initbar;
                      if (_root.score == 0) {
                          this.prequestvars.score = -1;
                      } else {
                          this.prequestvars.score = _root.score;
                      }
                      this.prequestvars.id = this.sessionvars.lastid;
                      this.prequestvars.sessdo = "permrequest";
                      this.prequestvars.note = (this.prequestvars.id*this.prequestvars.score*this.prequestvars.fakekey);
                      this.prequestvars.sendAndLoad("./arcade.php", this.pranswer, "POST");
                      this.askpermission = 1;
                  }
                  if ((this.pranswer.validate == 1) && (this.finalsent != 1)) {
                      this.burnscore = new LoadVars();
                      this.burnscore.microone = this.pranswer.microone;
                      this.burnscore.gametime = this.prequestvars.gametime;
                      this.burnscore.id = this.prequestvars.id;
                      if (_root.score == 0) {
                          this.burnscore.noscore = 1;
                      }
                      this.burnscore.sessdo = "burn";
                      this.burnscore.send("./arcade.php", "_self", "POST");
                      this.finalsent = 1;
                  }
              }
              Koden lägger du i en egen "symbol" i ett movie clip (har jag för mig) där du har ett action layer och en tom dummy layer på detta vis:

Sen draggar du in denna i ditt spel, och även om du har spelet uppdelat i flera små sektioner som det ska hoppa mellan är det viktigt att just detta clip täcker hela timelinen där spelet ligger. Defaulten är att score och gameoverkontrollen läggs i _root.score och _root.gameover (där 1 = game over). Fast det där kan man labba med lite hur man vill så klart.

Kanske intresset bara ligger hos oss, men flash är kul och man kan ju uppenbarligen göra precis vad man vill med det om man har kunskaperna så prata om det vore ju absolut kul
              Attached Files
              -

Comment

Absolut. Att försöka hitta howto'n på supportsidan eller vbulletins web går, men det är ett jäkla helsike så

Viktigt i nedanstående kod är att gamename ändras till det "shortname" man lägger i databasens spellista. I början var det just det misstaget jag gjorde så att jag inte fick spelen att submitta överhuvudtaget.

Koden lägger du i en egen "symbol" i ett movie clip (har jag för mig) där du har ett action layer och en tom dummy layer på detta vis:

Sen draggar du in denna i ditt spel, och även om du har spelet uppdelat i flera små sektioner som det ska hoppa mellan är det viktigt att just detta clip täcker hela timelinen där spelet ligger. Defaulten är att score och gameoverkontrollen läggs i _root.score och _root.gameover (där 1 = game over). Fast det där kan man labba med lite hur man vill så klart.

Kanske intresset bara ligger hos oss, men flash är kul och man kan ju uppenbarligen göra precis vad man vill med det om man har kunskaperna så prata om det vore ju absolut kul

Kanon! Tackartackar...

Jag skall nog göra ett väldans enkelt testspel först... Men det skall ju fortfarande vara någorlunda kul förhoppningsvis..
                ________
                ____

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
                X