Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ishockey VM!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ishockey VM!

Har ni märkt att ishockey VM pågår?

Än så länge går det bra, tv raka segrar och 4-1 mot danmark efter 1:a perioden.
    Det är lite oroväckande ...
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Sv: Ishockey VM!

Ja jag har märkt att något sånt är på gång..ser som väl är lite sämre ut nu, 6-3 blev det precis. Så nu är det inte lika oroväckande längre

Comment

6-4 nu...oron släpper mer och mer...hmm

Comment

Det brukar vara väldigt stämningsfullt med hockey-VM. Är det värt att joina i år också? På er ser det ut som att det är det
        -

Comment

Känns kanske lite som fel årstid att se på hockey, men visst är det stämningsfullt alltid på ett eller annat sätt
          Hittills har det gått riktigt bra för Sverige. Nästa match som Sverige spelar är imorgon klockan 20.00 och då möter vi Tyskland.

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
            Känns kanske lite som fel årstid att se på hockey, men visst är det stämningsfullt alltid på ett eller annat sätt
            Hittills har det gått riktigt bra för Sverige. Nästa match som Sverige spelar är imorgon klockan 20.00 och då möter vi Tyskland.
            Kan till och med erkänna att det är MYCKET spännande att följa hockey-VM. Har fortfarande kvar gamla minnen från 94 (tror jag det var) när Forsberg fintade in den sista straffen som gjorde att vi vann

Tilläggas bör nog att man då skall lyssna på radiosporten, speciellt om Lasse Grankvist fortfarande kommenterar spelet. Det är nog då man snabbast kommer i stämning
            -

Comment

Originally posted by TMM View Post
              Kan till och med erkänna att det är MYCKET spännande att följa hockey-VM. Har fortfarande kvar gamla minnen från 94 (tror jag det var) när Forsberg fintade in den sista straffen som gjorde att vi vann

Tilläggas bör nog att man då skall lyssna på radiosporten, speciellt om Lasse Grankvist fortfarande kommenterar spelet. Det är nog då man snabbast kommer i stämning
              Vem glömmer någonsin hockyen-94..jag var så nervös så jag vågade inte titta
              Jag tror Lasse Grankvist har kommenterat en del matcher nu i tv, han är ju bara bäst. Men allra bäst är han om det är riktigt spännande och det har inte varit sååå spännande än...

Jag glömmer inte heller ett vm då vi spelade mot Finland och låg under med 5-1 men vi vann slutligen matchen med 6-5. Lasses Grankvists var i extas och gråtfärdig vill jag minnas.

Comment

http://www.mats-andersson.se/blogg/s...p?svarsID=1978
                Hittade bara detta, men där hör man Grankvist i action..

Comment

Originally posted by TMM View Post

Nästan rätt. Det var OS -94 och näst sista straffen. Tommy Salo avgjorde när han räddade den sista straffen.

Comment

Vem glömmer någonsin hockyen-94..jag var så nervös så jag vågade inte titta
                    Jag tror Lasse Grankvist har kommenterat en del matcher nu i tv, han är ju bara bäst. Men allra bäst är han om det är riktigt spännande och det har inte varit sååå spännande än...

Jag glömmer inte heller ett vm då vi spelade mot Finland och låg under med 5-1 men vi vann slutligen matchen med 6-5. Lasses Grankvists var i extas och gråtfärdig vill jag minnas.
                    Jag missade Lasse Grankvist i matchen mot Finland. Den hörde jag på radion. Vi satt i sal 1 på Jönköpings tingsrätt och försökte jobba samtidigt.

Comment

Originally posted by gason View Post
                      Jag missade Lasse Grankvist i matchen mot Finland. Den hörde jag på radion. Vi satt i sal 1 på Jönköpings tingsrätt och försökte jobba samtidigt.
                      Ja men då hörde du Lasse Grankvist , det var huvudsaken. Jag tittade på tv:n med radion på, så jag fick underhållning som heter duga. Jobba hade jag inte klarat av i det läget

Jönköpings tingsrätt ligger ganska nära där jag bor. Hörde du inget jubel härifrån?

Comment

Ja men då hörde du Lasse Grankvist , det var huvudsaken. Jag tittade på tv:n med radion på, så jag fick underhållning som heter duga. Jobba hade jag inte klarat av i det läget

Jönköpings tingsrätt ligger ganska nära där jag bor. Hörde du inget jubel härifrån?
                        Hmm, det har du rätt i. Grankvist var på radion, jag blev lite förvirrad av videoklippet.

Bor du nära nuvarande eller dåvarande tingsrätten? Den flyttade för något år sedan.
                        Du får jubla riktigt högt för att höras nästan hela vägen från domstolsverket ända till Hovrättstorget.

Comment

Hmm, det har du rätt i. Grankvist var på radion, jag blev lite förvirrad av videoklippet.

Bor du nära nuvarande eller dåvarande tingsrätten? Den flyttade för något år sedan.
                          Du får jubla riktigt högt för att höras nästan hela vägen från domstolsverket ända till Hovrättstorget.
                          http://www.lokaldelen.se/foretag/J%C...ingsr%C3%A4tt/

Ligger den inte kvar där?
                          Fast jag jublar högt om det går bra för Sverige, så det hörs över hela stan

Comment

http://www.lokaldelen.se/foretag/J%C...ingsr%C3%A4tt/

Ligger den inte kvar där?
                            Fast jag jublar högt om det går bra för Sverige, så det hörs över hela stan
                            Nej, den har flyttat. Nu kan du härja fritt i kvarteret med andra ord.

Du får åka över Munksjöbron så ser du nya tingsrätten på höger sida direkt efter bron.

Då hördes du nyss med andra ord. 3-1 till Sverige. Det verkade inte göra så mycket att jag missade första perioden.

Comment

Nej, den har flyttat. Nu kan du härja fritt i kvarteret med andra ord.

Du får åka över Munksjöbron så ser du nya tingsrätten på höger sida direkt efter bron.

Då hördes du nyss med andra ord. 3-1 till Sverige. Det verkade inte göra så mycket att jag missade första perioden.
                              Jaha, ja jag kollade upp var det ligger nu..nära mitt jobb istället. Hur har jag kunnat missa det?
                              Skönt att kunna härja fritt hemma i allafall...för på jobbet ser jag inte mycket tv.

Hockeyn slutade ju bra...Fyra raka segrar....hrm...tänk om åker vi ut i kvartsfinalen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
                              X