Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ishockey VM!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gason
    replied
    Sv: Ishockey VM!

Det måste vara surt att vara nordamerikan idag.

Snart är det dags ...

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Originally posted by gason View Post
    Hehe, Kanada åkte på stryk mot Slovakien. Undrar om de vågar åka hem nu?
    Haha..och Usa förlorade mot Finland...så nu är hela den kontinenten borta från VM

Nu gäller det bara att Sverige klarar av Tjeckien....

Leave a comment:

• gason
    replied

Hehe, Kanada åkte på stryk mot Slovakien. Undrar om de vågar åka hem nu?

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Ja. och nu får vi vila nerverna till Tisdag kväll. Och på torsdag blir det ännu värre när kvartsfinalerna börjar Då är det vinna eller försvinna som gäller

Leave a comment:

• gason
    replied

Originally posted by Mollypolly View Post
    Nu fick vi ordentligt med stryk av Ryssarna. Undrar om det är ett gott tecken? Det är ju nästan omöjligt att vinna alla matcher i en turnering men det gäller att förlora rätt matcher
    Dåliga domare var det oxå
    Ja, det blev lite pinsamt det där. Särskilt för domarna. Det är synd att skådespeleri ska belönas. Sånt ska Oskarjuryn syssla med, inte VM domare i ishockey.
    Sverige är sämst på att hantera usla domare och fuskande motsåndare.

Men som sagt, förluster "behövs" i gruppspelet annars brukar det gå åt skogen i slutspetet.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Nu fick vi ordentligt med stryk av Ryssarna. Undrar om det är ett gott tecken? Det är ju nästan omöjligt att vinna alla matcher i en turnering men det gäller att förlora rätt matcher
    Dåliga domare var det oxå

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Nej, den har flyttat. Nu kan du härja fritt i kvarteret med andra ord.

Du får åka över Munksjöbron så ser du nya tingsrätten på höger sida direkt efter bron.

Då hördes du nyss med andra ord. 3-1 till Sverige. Det verkade inte göra så mycket att jag missade första perioden.
    Jaha, ja jag kollade upp var det ligger nu..nära mitt jobb istället. Hur har jag kunnat missa det?
    Skönt att kunna härja fritt hemma i allafall...för på jobbet ser jag inte mycket tv.

Hockeyn slutade ju bra...Fyra raka segrar....hrm...tänk om åker vi ut i kvartsfinalen

Leave a comment:

• gason
    replied

http://www.lokaldelen.se/foretag/J%C...ingsr%C3%A4tt/

Ligger den inte kvar där?
    Fast jag jublar högt om det går bra för Sverige, så det hörs över hela stan
    Nej, den har flyttat. Nu kan du härja fritt i kvarteret med andra ord.

Du får åka över Munksjöbron så ser du nya tingsrätten på höger sida direkt efter bron.

Då hördes du nyss med andra ord. 3-1 till Sverige. Det verkade inte göra så mycket att jag missade första perioden.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Hmm, det har du rätt i. Grankvist var på radion, jag blev lite förvirrad av videoklippet.

Bor du nära nuvarande eller dåvarande tingsrätten? Den flyttade för något år sedan.
    Du får jubla riktigt högt för att höras nästan hela vägen från domstolsverket ända till Hovrättstorget.
    http://www.lokaldelen.se/foretag/J%C...ingsr%C3%A4tt/

Ligger den inte kvar där?
    Fast jag jublar högt om det går bra för Sverige, så det hörs över hela stan

Leave a comment:

• gason
    replied

Ja men då hörde du Lasse Grankvist , det var huvudsaken. Jag tittade på tv:n med radion på, så jag fick underhållning som heter duga. Jobba hade jag inte klarat av i det läget

Jönköpings tingsrätt ligger ganska nära där jag bor. Hörde du inget jubel härifrån?
    Hmm, det har du rätt i. Grankvist var på radion, jag blev lite förvirrad av videoklippet.

Bor du nära nuvarande eller dåvarande tingsrätten? Den flyttade för något år sedan.
    Du får jubla riktigt högt för att höras nästan hela vägen från domstolsverket ända till Hovrättstorget.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Jag missade Lasse Grankvist i matchen mot Finland. Den hörde jag på radion. Vi satt i sal 1 på Jönköpings tingsrätt och försökte jobba samtidigt.
    Ja men då hörde du Lasse Grankvist , det var huvudsaken. Jag tittade på tv:n med radion på, så jag fick underhållning som heter duga. Jobba hade jag inte klarat av i det läget

Jönköpings tingsrätt ligger ganska nära där jag bor. Hörde du inget jubel härifrån?

Leave a comment:

• gason
    replied

Vem glömmer någonsin hockyen-94..jag var så nervös så jag vågade inte titta
    Jag tror Lasse Grankvist har kommenterat en del matcher nu i tv, han är ju bara bäst. Men allra bäst är han om det är riktigt spännande och det har inte varit sååå spännande än...

Jag glömmer inte heller ett vm då vi spelade mot Finland och låg under med 5-1 men vi vann slutligen matchen med 6-5. Lasses Grankvists var i extas och gråtfärdig vill jag minnas.
    Jag missade Lasse Grankvist i matchen mot Finland. Den hörde jag på radion. Vi satt i sal 1 på Jönköpings tingsrätt och försökte jobba samtidigt.

Leave a comment:

• gason
    replied

Originally posted by TMM View Post
    Kan till och med erkänna att det är MYCKET spännande att följa hockey-VM. Har fortfarande kvar gamla minnen från 94 (tror jag det var) när Forsberg fintade in den sista straffen som gjorde att vi vann

Tilläggas bör nog att man då skall lyssna på radiosporten, speciellt om Lasse Grankvist fortfarande kommenterar spelet. Det är nog då man snabbast kommer i stämning
    Nästan rätt. Det var OS -94 och näst sista straffen. Tommy Salo avgjorde när han räddade den sista straffen.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

http://www.mats-andersson.se/blogg/s...p?svarsID=1978
    Hittade bara detta, men där hör man Grankvist i action..

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Originally posted by TMM View Post
    Kan till och med erkänna att det är MYCKET spännande att följa hockey-VM. Har fortfarande kvar gamla minnen från 94 (tror jag det var) när Forsberg fintade in den sista straffen som gjorde att vi vann

Tilläggas bör nog att man då skall lyssna på radiosporten, speciellt om Lasse Grankvist fortfarande kommenterar spelet. Det är nog då man snabbast kommer i stämning
    Vem glömmer någonsin hockyen-94..jag var så nervös så jag vågade inte titta
    Jag tror Lasse Grankvist har kommenterat en del matcher nu i tv, han är ju bara bäst. Men allra bäst är han om det är riktigt spännande och det har inte varit sååå spännande än...

Jag glömmer inte heller ett vm då vi spelade mot Finland och låg under med 5-1 men vi vann slutligen matchen med 6-5. Lasses Grankvists var i extas och gråtfärdig vill jag minnas.

Leave a comment:

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X