Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS i Sotji 2014

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: OS i Sotji 2014

Originally posted by Pålle View Post
    Gason tränar säkert till Vasaloppet, fast han påstår att han jobbar
    Jasså det är smygträning han håller på med i Mora. Så mycket att han inte hinner med Ishockeyn...sluta genast med det gason

Comment

Idag spelade Tre Kronor uselt men vann ändå med 1 - 0 mot Schweiz
      "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
        gaaaaason, sover du? Du måste ju kolla på Os- hockeyn.
        Jag var lite dåligt påläst, matchen startade tidigare än jag trodde.
        Originally posted by Pålle View Post
        Gason tränar säkert till Vasaloppet, fast han påstår att han jobbar
        Inte riktigt. Men jag träffade den första (blivande?) Vasaloppsåkaren på personalparkeringen utanför tingsrätten.
        En äldre från Amerika med skidorna i ena handen, stavarna i andra handen och en stor karta i båda händerna. Hon ville veta var Vasaloppets målgång var någonstans. Hade hon varit i andra änden av parkeringen så syns målgången ca 150m bort. Åkt så lång, kommit så nära ... för att misslyckas.
        Jasså det är smygträning han håller på med i Mora. Så mycket att han inte hinner med Ishockeyn...sluta genast med det gason
        Jag var tvungen att jobba lite också, dumma jobb. Tanken var att åtminstone lyssna på radion på väg hem. Fast matchen var redan slut innan vi kom iväg. Då höll de på med något så totalt ointressant som konståkning.

Nu tittar jag på damkronorna istället. Det är ganska kul det också. Trots att de ägnar sig åt en annan idrott som inte tillåter tacklingar fullt ut.
        Finland leder dessvärre med 1-0 efter nästan två perioder.

Sverige kvitterade precis.
        -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Damkronorna till semifinal, 4-2 i tom kasse i slutminuten.

Nu ser jag väldig förvirrad ut i förra inlägget ser jag. Ni pratade visst om matchen mot Tjeckien, jag pratade om matchen igår.
          Men det gör inget, Sverige vann båda matcherna.

Comment

Guld till Sverige. Charlotte Kalla på slutsträckan i stafetten.

Den sträckan kommer att bli en klassiker, vilken upphämtning på 25 sekunder.

Comment

Japp, guld till Sverige efter en fantastisk sista sträcka av Charlotte Himmel vilken sista sträcka hon gjorde, jag är helt matt ännu.( det är bara figuren som orkar skutta)

Och Sveriges damer slog Finland, det trodde jag aldrig. Bra gjort det med. Nu blir de som sämst fyra

Comment

Kallas prestation är helt otrolig, märkligt att de devalverade damkronorna vann mot Finland, finskorna måste ha varit väldigt dåliga
                "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Och så slog Usa Ryssland efter ett rafflande straffdrama, jag trodde aldrig det skulle avgöras.

Hoppas verkligen inte det blir liknande i Sveriges match utan vi avgör i ordinarie tid. Det känns inte alls säkert att vi tar det här ikväll

Comment

Det var lite lustigt av USA att samma person fick slå alla "extrastraffar". Men det gick ju bra.

Mindre bra gick det för Rysslands ishockeydamer som fick stryk av Schweiz (blev det rätt stavat nu?) Det tror jag ökar chansen till en bronsmedalj för Sverige. Jag tror inte de vinner mot USA som de gjorde 2006, fast det trodde jag å andra sidan inte då heller.

Comment

Originally posted by gason View Post
                      Det var lite lustigt av USA att samma person fick slå alla "extrastraffar". Men det gick ju bra.

Mindre bra gick det för Rysslands ishockeydamer som fick stryk av Schweiz (blev det rätt stavat nu?) Det tror jag ökar chansen till en bronsmedalj för Sverige. Jag tror inte de vinner mot USA som de gjorde 2006, fast det trodde jag å andra sidan inte då heller.
                      Ja det var ett underligt koncept att ha samma person till suddenstraffarna. Men han var den som var mest cool i laget och höll nerverna i styr. Han såg då verkligen inte nervös ut alls.

Ja kanske kanske kan Sveriges damer ta en bronspeng nu. Jag trodde inte alls på hockeytjejerna innan OS, men det brukar inte gå som jag tror heller. Det brukar alltid bli överraskingar och det är det som är så kul. Kanske tom blir silver eller Guld? Fast det känns omöjligt....nä jag ska nog inte ens tänka den tanken...

Comment

Sverige spelar inget bra

Comment

Sverige spelar inget bra
                          Näe, det går lite trögt. Men nu är det en ny chans i powerplay.

Comment

Äntligen

Comment

Såja, nu är det ledning igen.

Comment

Ja nu börjar det se bättre ut iallfall Målmässig!!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
                                X