Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ishockey VM 2014

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gason
    replied
    Sv: Ishockey VM 2014

Originally posted by Pålle View Post
    Ryssarna ramlar nog, med domarnas hjälp, till sig ett VM-guld. Kanske blir det några "Oscars" också vid nästa utdelning
    Ja, det borde bli ett par statyer i alla fall.

Nu ser jag fram emot en rejäl bestraffning mot ryssarna för att ha tagit med Znark (eller vad tusan han heter) i firandet. Det var också uttryckligen förbjudet och ingick i avstängningen.
    Vad är det folk i internationella förbundet som inte klarar av att driva igen som egna beslut? Klent, väldigt klent.

Antagligen får jag vänta länge ...

Leave a comment:

• Pålle
    replied

Ryssarna ramlar nog, med domarnas hjälp, till sig ett VM-guld. Kanske blir det några "Oscars" också vid nästa utdelning

Leave a comment:

• gason
    replied

Originally posted by Mollypolly View Post
    Ja där var det definitivt kört för Finland. Nu kopplar jag över till val-vakan och ser hur det går där, innan jag lägger mig

Hoppas du kan sova gott i natt gason. Nattinatt!!
    Godnatt MollyPolly,

Hoppas det inte urartar fullständigt på slutet. Finland börjar tyvärr se lite griniga ut med några fula tacklingar..

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Ja där var det definitivt kört för Finland. Nu kopplar jag över till val-vakan och ser hur det går där, innan jag lägger mig

Hoppas du kan sova gott i natt gason. Nattinatt!!

Leave a comment:

• gason
    replied

... och där är det avgjort ... 5-2 till Ryssland.

Leave a comment:

• gason
    replied

Lite för mycket oflyt för Finland. Ribbskott och några missade öppna chanser och för många utvisningar har förstört matchen.
    Nu blev det ytterligare en utvisning med mindre än 5 minuter kvar.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Originally posted by gason View Post
    Nu ser det lite illa ut inför tredje perioden.
    Det är inte lätt när inte ens sekretariatet kan hålla ordning på tiderna. 41 sekunder med en man mindre helt i onödan.
    Nä, det ser inget bra ut alls och inget sköts som det skall och då blir det svårt för Finnarna att vinna, tyvärr
    Men visst kan under ske...kom igen nu Finland

Leave a comment:

• gason
    replied

Nu ser det lite illa ut inför tredje perioden.
    Det är inte lätt när inte ens sekretariatet kan hålla ordning på tiderna. 41 sekunder med en man mindre helt i onödan.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Inte fick man vara glad länge...2-2 nu

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Jaaaa, vad bra...nu är nog fuskryssarna lite skärrade iallfall

Leave a comment:

• gason
    replied

Kvitterat i slutsekunderna.

Fast Ryssarna ska givetvis bli diskade eftersom coachen sitter på läktaren och hjälper till via radio. Det där nissarna drar sig inte för någonting när det gäller att fuska.

Leave a comment:

• Mollypolly
    replied

Jaha..där fick tyvärr ryssarna första målet
    Kom igen nu finnar och gör mål och sätt dom på plats nu

Leave a comment:

• gason
    replied

Originally posted by Mollypolly View Post
    Nej, vad tråkigt att höra. Jag förstår om inte Hockeyn känns så vidare viktig för dig idag. Jag beklagar sorgen och även om han var dement så är saknaden stor. Han själv har det säkert bättre nu.
    Men nu slipper du ovissheten iallafall, för den är fruktansvärt.

Hoppas du har lite ro att se på hockeyn ikväll och se när Finland krossar Ryssland.
    Originally posted by Pålle View Post
    Det är ju i och för sig alltid tråkigt när någon får sluta sina dagar på ett oväntat sätt, men har man sett demenssjukdom på nära håll, så blir det snarare en lättnad att någon slipper det utdragna lidande som detta medför. Minns min far son för 14 år sedan gick bort efter några år med Alzheimers, det var faktiskt en lättnad för alla när han fick somna in. Men som sagt Gason, jag beklagar sorgen.
    Tack ska ni ha.
    Demens är en otäck sjukdom, Alzheimers är ännu värre. Jag vet inte så mycket om vad som verkligen hände. Han hittades 6-7 km hemifrån, en bit utanför stan, av en privatperson. Det måste vara en fruktansvärd upplevelse.
    Nu får han i alla fall vila i frid och slippa det lidande som mormor levde med i så många år.

Nu ska jag försöka se lite VM final och hålla en tumme på Finland.

Leave a comment:

• Pålle
    replied

Nu jävlar hoppas vi att finnarna ger ryssarna på moppo, så den där förbaskade Putin bara får dela ut silver till sina adepter

Leave a comment:

• Pålle
    replied

Originally posted by gason View Post
    Det börjar bra idag också. 1-0 till Sverige tidigt i första perioden.

Fast det känns ganska ointressant med ishockey idag.
    Min försvunne morbror hittades död igår. Det var inte oväntat efter så lång tid men det känns hårt ändå.
    Med tanke på demenssjukdomen får man försöka se det som att han har det bättre nu.
    Det är ju i och för sig alltid tråkigt när någon får sluta sina dagar på ett oväntat sätt, men har man sett demenssjukdom på nära håll, så blir det snarare en lättnad att någon slipper det utdragna lidande som detta medför. Minns min far son för 14 år sedan gick bort efter några år med Alzheimers, det var faktiskt en lättnad för alla när han fick somna in. Men som sagt Gason, jag beklagar sorgen.

Leave a comment:

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X