Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utarbetad?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Utarbetad?

Under gårdagen och morgonen har jag sett inlägg (inte här) som gjort att jag börjat känna mig motiverad att bygga ett "pre-embryo" för det jag tidigare skrivit om. Om folk börjar känna sig utarbetade på grund av ett allt för hårt klimat bland "giganterna" kanske inte ett sånt här projekt skall fördröjas allt för länge?

Jag kommer försöka ta mig en titt på de repos som är öppna för detta och eventuellt om det behövs skapa något som (om det behövs) passar bättre för ändamålet. Återkommer med mer inom kort kring vad som sannolikt skulle kunna behövas. Fyll gärna på i den här tråden om ni har egna idéer.

Vad menas då med "idéer"? Jo, sånt här:
    • Kan man få detta att fungera i mobiler?Troligtvis inte, men applikationer som LastPass har de facto tillgång till andra appars vyer om de tillåts av användaren.
    • Chrome är primär som webbläsare. Finns det fler? Ohja, Firefox är ännu en läsare jag själv sneglat på.
    • Internet Explorer?
    • Microsoft Edge?
    • Något mer?
    • Hur ska allt registreras?
    -

Hur få dit folk ?

Comment

Originally posted by Rune View Post
      Hur få dit folk ?
      Det enda [halv]-"vettiga" sättet torde vara att basunera ut budskapen a la Big Brother-Paktvakten-style. Han spammade visserligen sönder folk till oigenkännlighet, men ju fler som känner till det, desto bättre blir nog närvaron också. Det var en av de saker han lyckades bevisa - tjat ger besökare, för som han själv sa: "Det finns alltid någon mer som inte känner till budskapet".

Och med ett sånt här projekt kommer det behövas en sån här plattform för att få feedback kring hur man kan göra dom här sakerna bättre. Initialt skall jag kolla på om man kan reservera en del av webbläsaren till en "top-bar" som inte påverkas av hur webbplatsen i sig ser ut. Gissningsvis kan det bli lite bökigt, men med tanke på att LastPass lyckats injicera sina lösenords-storages så borde det inte vara omöjligt åtminstone.

Just nu funderar jag på att flytta ut forumet till en dedikerad plats som inte påverkas av överbelastningar i databaser och på webbserver. Jag har lagt märke till att det bitvis förekommit småstopp nämligen.
      -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
      X