Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filtrering av skräp på internet kommer inte att räcka.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Filtrering av skräp på internet kommer inte att räcka.

Jag har länge pratat vitt och brett om ett filter jag ska göra för i första hand Chrome-läsare.

Kort handlar det om att söka igenom sociala medier efter "ovälkomna element". Initialt var det "roliga Facebook-tester" jag ville slippa se, men insåg ganska fort att man kan utöka filtret till att plocka bort rasistiska webblänkar också. Tiden fanns dock inte för att åtgärda problemet, men embryon skapades och bekräftade att det är fullt möjligt att utföra det här. I dagarna insåg jag, efter en avstängning på grund av överanvändande av ordet "mansgris" i ett antal tester - vilka bekräftade att Facebook ger sig i kast på en nivå som i det närmaste kan betraktas som antifeministiskt.

Där någonstans kände jag att ett filter inte kommer vara tillräckligt för mina syften. Risken är att min bitterhet över slapphänta "communityregler" som tenderar att skada gemene man initierar ett projekt som förklarar krig mot hela internet. Jag inser att jag inte längre bara kan sitta stilla och tiga och se på när allt händer, så jag ska i möjligaste mån börja bygga en alphaversion av något slags embryo på en mycket grundläggande nivå. Sen får vi se var det leder.
    -
Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X