Announcement

Collapse
No announcement yet.

Facebooks ordfiltrering på mansgrisar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Facebooks ordfiltrering på mansgrisar

En mycket intressant sak upptäcktes precis innan jag blev avstängd från Facebook i tre dagar, under förra veckan. Det här med det märkvärdiga ordet mansgris uppstod av en händelse i en grupp, där man först misstänkte att någon satt och anmälde inlägg där ordet användes. Det visade sig efter mycket labbande (som tyvärr ledde till min avstängning till sist) att Facebook själva automatiskt anmäler inlägg med detta innehållet. Och helt utan kontext. Det räcker med själva ordet. Jag påtalade detta i en av mina grupper jag administrerar, varpå en person själv chockad trodde att jag skojade - och skrev ut ordet själv. Ingenting verkar ha hänt med det inlägget sedan dess.

Jag har vid tillfälle beskrivit Facebook som antifeministiskt. Stödet jag får i tesen är att jag är vän med väldigt många feminister och i synnerhet personer som står till vänster på den politiska skalan. Personen jag diskuterade med verkade till synes inte sympatisera med mina åsikter i övrigt heller - och han verkar ha lyckats gå under radarn. Det känns därmed som att politiska filtreringar sker ganska strikt utifrån vilka man troligtvis känner och säkerligen en hel del andra variabler. Typ, hur aktiva dom är politiskt, hur ofta dom varnas, anmäls, blockeras och så vidare. Just nu finner jag faktiskt ingen annan rimlig förklaring på hur han undantagslöst kunde använda samma ord som många av oss andra redan slängts ut för.

filtrering.png
    Attached Files
    -
Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X